de reis van Cochem naar Bad Aibling - Reisverslag uit Bad Aibling, Duitsland van Elly Oudenaren - WaarBenJij.nu de reis van Cochem naar Bad Aibling - Reisverslag uit Bad Aibling, Duitsland van Elly Oudenaren - WaarBenJij.nu

de reis van Cochem naar Bad Aibling

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

12 Juni 2022 | Duitsland, Bad Aibling

Zondag 12 juni.

Dat heb je als je vroeg naar bed gaat: dan ben je ’s morgens ook vroeg wakker. In mijn geval dus half vijf. Ik heb het nog tot 6 uur weten te rekken maar toen moest ik er echt uit. Ik heb rustig ontbeten, opgeruimd, de auto verder ingeladen, de vuilnis weggegooid en de sleutel in de brievenbus gegooid. Om half acht reed ik weg van het park.

Ik nam een andere weg naar beneden, zonder haarspelden. Ik moest namelijk niet via Cochem, maar via Sennheim. Daar is een brug over de Moezel. Ik had natuurlijk al gekeken wat mij op deze route te wachten stond dus ik was op veel haarspeltbochten voorbereid. Ik zat op mijn hoofdkunnen om nog beter zicht op de weg te hebben. Het begon al toen ik afsloeg naar boven: “Verboden voor vrachtverkeer!” Dat belooft wat. Maar aan de andere kant kun je ze ook niet tegenkomen. Haarspeltbocht na haarspeltbocht kroop ik naar boven, nou ja, ik niet, de auto. Maar hij deed het goed. Omdat het zo vroeg was kwam ik maar twee auto’s tegen. Wel een konijn dat onder mijn auto dreigde te springen! Ik kon hem nog net ontwijken.

Via allerlei kleine weggetjes kwam ik uiteindelijk op de A61 richting zuiden terecht. Ik kon lekker doorrijden en achteraf snapte ik waarom. Iedereen staat bij de rustplaatsen. Er was amper plaats te krijgen. En ik heb medicijnen waar ik veel water bij moet drinken (1,5 tot 2 liter per dag) en tja, dat moet er ook weer uit. Het weer hielp wel een handje. Ik vertrok met 21 graden en de temperatuur liep in de loop van de dag op naar 30 graden. Dus ja, zweten doe je ook.

Ik kon wel lekker doorrijden en mijn auto was blij dat hij ook eens wat harder mocht. Ik heb een stop gemaakt bij het Hockenheimer Kreuz en toen weer bij een Raststätte in de buurt van Stuttgart. Ik had natuurlijk niet te vroeg moeten juichen want in de buurt van Ulm heb ik ongeveer een half uur in de file gestaan en langzaam gereden. Nou ja, ik mocht toch niet eerder dan om drie uur inchecken. Om München heen ging snel maar daarna was het een grote puinhoop. Alleen maar langzaam rijdend en stilstaand verkeer. Gelukkig hoefde ik niet zo ver meer.

Ik sloeg af bij Bad Aibling waar mijn hotel staat. Een viersterrenhotel, maar ik vind mijn kamer niet echt vier sterren. Ok, het is schoon, maar het ruikt een beetje muf. Ik heb wel een koelkastje en daar ben ik heel blij mee. Nog blijer word ik van het hele grote balkon met gemakkelijke stoelen en een tafeltje, waaraan ik nu zit te schrijven. Een douche, een wc, twee bedden dus ik kan kiezen in elke ik ga slapen. Nog een bureau met stoel en wat lekkers op bed.

Wat dit hotel wel heeft is een lekker zwembad dat ik morgen uit ga proberen. Ik heb hier mooie badjassen die ik dan ook ga gebruiken. De weersvoorspelling voor morgen was heel goed, maar nu zie ik dat er regen komt. Daarom morgen een rustdag, misschien kan ik nog wel op mijn balkon want het is overdekt.

Het zou ook zo maar kunnen zijn dat ik op zoek ga naar een leuke Dirndl voor mij en een Lederhose voor mijn zoon in Rosenheim om vervolgens even uit te rusten in een Biergarten …….

Maar eerst moest ik wat eten. Ik wilde iets echt Beiers eten dus vlees met biersaus, koolsalade en een Knödel. Ik kreeg nog niet eens de helft op. Ik had om een kleine portie gevraagd maar het zijn allemaal standaard porties. Jammer, want nu wordt het weggegooid. Morgen maar iets simpelers. Ik heb tenslotte mes, vork en een bordje mee. Ik vind het wel jammer dat ik op de kamer geen koffie- en theefaciliteiten heb. Van een viersterrenhotel mag je dat toch wel verwachten.

Ik snap overigens wel waarom de kamer zo donker is. Dat komt vanwege het diepe balkon dat overdekt is. Dat neemt veel licht weg uit de kamer.


  • 12 Juni 2022 - 20:18

    Jip:

    Ha die Elly!

    Je hoeft niet naar de piramides of de Taj Mahal om moois te zien. Ik geniet ook altijd volop in Duitsland in al die oude stadjes. Soms is al dat ouds natuurlijk uit 1964, maar toch.

    Hier nog niet heet, komt later deze week. Geniet ervan!

  • 13 Juni 2022 - 14:40

    Hetty Kappelhof:

    Ha die Elly,

    Je weet toch dat ze bij Hockenheim allemaal heel hard rijden...
    prachtig kasteel op de foto, je kunt zien dat je in het zuiden van Duitsland bent beland.
    Ik hoop dat je lekker gaat zwemmen, goed voor je na al dat zitten in de auto!
    Je mag je verslag naar mij ook in het Duits doen want wij gaan over twee weken weer naar Dortmund... Verder ga ik niet, volgende dag weer terug.
    Hier alles goed,onze dochter heeft een huis in Monster gekocht en nu staat haar huis op Funda; moet allemaal snel, snel. Wij hebben geholpen met leegmaken voor de foto's op Funda en hebben nu een extra bibliotheek in de garage.
    Veel plezier verder en we houden ons aanbevolen voor verder nieuws.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elly

Hallo, Ik ben Elly van Oudenaren. Ik ben 64 jaar oud en docente Duits. Ik houd ervan om nieuwe dingen te zien, steden te bezoeken en te genieten van de verschillende landschappen. Dit jaar reis ik voor het eerst alleen. Een half jaar geleden is mijn man Gilles overleden. Maar ik wil nog zo graag van alles zien. We gingen altijd met de caravan, wat voor mij het leukste is. Nu ga ik langs hotelletjes. Dat is veel minder leuk, vind ik. Je zit dan alleen op de kamer, terwijl je op een camping gelijk aanspraak hebt. Maar misschien ontmoet ik toch wel hele leuke mensen, juist omdat ik alleen ben. Ik vertrek morgen, 17 juli. Via Venlo rijd ik naar Koblenz en dan verder naar Sasbach in Schwarzwald, waar mijn vriendin woont. Daar ga ik eerst een paar dagen bijkomen. Vervolgens rijd ik weer noordwaarts en ga via Dresden naar Holtendorf, waar ik overnacht. Dan begint het avontuur. Ik ga een rondreis maken door Polen. Ik ga naar Krakau en dan naar Gdansk. Onderweg hoop ik allerlei interessante dingen te zien. Via de route langs de Oostzee rijd ik dan weer terug.

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 53233

Voorgaande reizen:

29 Mei 2023 - 21 Juni 2023

Rondje Duitsland en Polen

14 April 2023 - 21 April 2023

Naar de Moezel

21 Augustus 2022 - 08 September 2022

Reis door Duitsland deel 2

06 Juni 2022 - 25 Juni 2022

Reis door Duitsland deel 1

29 Juli 2018 - 29 Augustus 2018

Rondje Oostzee

30 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Op reis door de Baltische Staten

17 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Alleen naar Polen

Landen bezocht: